Monday, April 4, 2011

perlih bah lagi

huuu...awai tahun perlis bah lagi...dulu 20thn skali...then 5thn skali..1thn skali...nie 6bulan 2kali dah bah..
yang latest ni alhamdulillah xberapa teruk sangat cam sebelum nih..tapi kesian jugak la kat rakyat yg kena...ada membe tu...kereta kena bah lepas baru ja kluaq workshop..barang perabot umah baru ja beli..kena bah lagi...ujiannn..ujiannn...sabaq dan redha ja laa....aku pun boleh tolong takat termampu ja....
selamat kali ni umah parent ngan in-law xkena..

dah 2-3kali bah ni...aku ada buat observation sket...yg area dulu bah...kali ni xkena pulak...yg dulu xkena..kali ni bah....then ada jugak certain area yg confirm xkan ayaq naik..tapi kuasa Allah kita xleh nak duga...
laluan ayaq naik pun xleh nak budget..dulu ayaq mai 1 laluan ja...kira berperingkat la bah..penduduk leh alert...tapi kali ni...laluan ayaq kiri kanan...memang xjangka....
orang tua2 pun xleh nak baca..slalu depa ni la sumber rujukan..otai la katakan...
dann..sepatutnya bulan 3/4 ni masih lagi kemarau..angin timurrrr...
bulan 5 patut baru musim hujan...
pejabat meteorologi kata bencana banjir jadi pasai perubahan angin camna ntah....
ni la nak tunjuk kuasa Allah...xkira musim dah laa...

haaa..story pasai bah ni...ada la aku dok nampak or dengaq ceta ada org nak juai dah umah di area yg slalu bah ni....hehehehe
tapi yang xtahan tu...letak harga..fuhhhh..mak aiiii....tak hengattt....agak2 la bang....
owner umah aku sewa pun ada call..offer nak jual kat aku...kehkehhhhh...umah aku sewa ni ok laa..bebas banjir...bila aku tanya nak jual berapa?? dia cakap nnti bgtau..nak discuss ngan anak2 pulak...hmmm...len kali discuss la dulu baru cakap nak jual....ikut suka hgpa laahh...kalo kena gayanya...buleh la aku ambik..hehehe..

1 comment:

www.tuanbri.com said...

hang jgn dok marah depa...depa tak belajar investment cam hang...